… Pendik ve yollar

… Pendik ve yollar

UZAYDAN GÖRÜNÜN CADDELER YAPABİLİRİZ

  • Uzaydan görünür hale getirilecek, içinde çeşit çeşit süs balıklarının olduğu, zemini akvaryum olan ve özel aydınlatmalarla donatılmış yürüyüş yolları inşa edilerek şehir dokusuna estetik bir değer kazandırılabilir.
  • Gazipaşa Caddesi bu konseptle, Uzaydan görünür hale getirilerek genişletilip yeniden düzenlenerek hem görsel hem de fonksiyonel bir merkez haline getirilebilir.

 

PENDİK İÇİN YEŞİL KORİDOR

Pendik’te Yeşil Koridor ve Parklar

  • "Yeşil Ağ" projesi ile semt parkları, millet bahçeleri ve bisiklet yollarını birbirine bağlayan kesintisiz bir yeşil alan düzenlenebilir.
  • Metro hatlarının genişletilmesiyle toplu ulaşım rahatlatılmalı ve mesafeler kısaltılmalı.
  • Işıksız ve asfaltsız yol kalmamalıdır.

YOLLAR GENİŞ OLMALI

Pendik’e Yeni Yol ve Kavşak

·       Trafiğin rahatlatılması, yaşam kalitesinin artırılması adına Pendik’in birçok noktasında yeni yol ve kavşaklar üretilmeli.

  • Bisiklet yollarının uzunluğu arttırılarak, şehir genelinde aktif ulaşım seçeneği haline getirilmeli.

ULAŞIM PLANLAMASI– ÇEVRE DÜZENLEMELERİ

Teknolojik ve Çevreci Yenilikler

  • Gidişli – gelişli yollar olmamalı. Gidişler ayrı bir yol, gelişler ayrı bir yol olarak planlanmalı.
  • Yollar, maksimum genişlikte planlanmalı ve Bağdat Caddesi benzeri ve çok daha iyisi ancak daha gelişmiş bir konseptle düzenlenmeli. Mesela bir yolda en az 3 gidiş, 3 geliş yapılabilecek genişlik esas alınmalı
  • İlçe, çarşı içi yollar yayalara bırakılmalı, kaldırıma dahi gerek kalmamalı.
  • Çarşı sokakları oldukça yoğun bir biçimde birbirinden estetik ve çok amaçlı sanatsal oturma banklarıyla sosyalleştirilmeli.

 

KALDIRIMLAR GENİŞ OLMALI

    • Kaldırımlar sanatla zenginleştirilmeli.
    • Modern sanat anlayışıyla tasarlanacak özel ve önemli markalarla, seçkin kurumların reklam tasarımları kaldırımları süslerken, kent halkına görsel ziyafet sunacak.
    • Kaldırımlarda sanatsal eserler ve interaktif reklam panolarıyla modern bir kent dokusu yaratılmalı.
    • Kaldırımlar oldukça yoğun bir biçimde birbirinden estetik ve çok amaçlı sanatsal oturma banklarıyla sosyalleştirilmeli.

1.     Yürüyüş Yolları:

o   Yürüyüş ve Bisiklet Yolları: Sahil boyunca yürüyüş yolları ve bisiklet yolları uzatılmalı.

o   Kent markalarının reklam tasarımlarıyla estetize edilerek görsel bir cazibe merkezi haline getirilmeli.


2.     Elektronik Yürüyen Yollar:

o   Yürüyen Yollar:Elektronik yürüyen yollar sayesinde şehir baştan başa kolayca gezilebilir hale getirilmeli.


3.     Bisiklet ve Engelli Dostu Yollar:

o   Modern kent anlayışına uygun, spor ve ulaşım seçeneği olarak düzenlenmeli.

o   Tüm yollar ve kaldırımlar özürlü, tekerlekli sandalye kullanıcıları için uygun hale getirilmelidir. Tekerlekli sandalye ve engelli bireylerin rahat hareket edebileceği altyapı sağlanmalı.

o   Yaya ve Bisiklet ve özel engelli Yolları: Kenti çepeçevre kuşatacak yaya ve bisiklet yolları modern kent anlayışına göre, yaya tercihlerine saygılı bir biçimde inşa edilecek. Bu yollar aynı zamanda jogging ve bisiklet sporları için de uygun olacak şekilde ele alınacak.


4.     Ginger ve Akıllı Ulaşım Alternatifleri:

o   Ginger Pisti: Gençler arasında popülaritesi her geçen gün artan, son jenerasyon teknoloji ürünü ginger’lar için düzenlenmiş özel pistler, gençlerin Kent konseptini tercih etmesini sağlayacak gerekçelerden sadece biri…


5.     Egzotik At ve Deve Parkuru:

o   Turizmi canlandıracak ve kente otantik bir atmosfer kazandıracaktır.


6.     TEK YÖN UYGULAMASINA GEÇİLMELİ

Tek Yönlü 10 Şeritli Yollar:

o   10 şeritli tek yön yollar yapmalıyız.

o   Gidişli gelişli ve çift yön uygulamaları sonlandırılmalı – bir yol ya sadece gidiş ya da sadece dönüş olmalı. Trafik buna göre dizayn edilmeli.

o   Trafik akışını sadeleştirerek yollar sadece tek yön olarak gidiş ya da dönüş için planlanmalı.

o   Böylece kazalarında büyük ölçüde önüne geçilebilir.

Altyapı ve Teknolojik Yenilikler

  • Altyapının Modernizasyonu:Trafiği- tüm otoparkları ve tüm altyapıyı (elektrik – su – doğalgaz –kanalizasyon – iletişim vs. altyapı hizmetleri) metro benzeri şekilde- yerin altına kanallara alınmalı. Toprak-yer altında sade ve çok geniş kanallar açılarakbu hizmetler bir defada ve kesin çözümle entegre edilerek yerleştirilmeli.
  • Tüm altyapı ve trafik çözümleri modern teknolojiyle döşenmelidir.
  • Altyapısı tamamlanmış ve imarı uygun alanlarda inşaat izinleri verilmeli. Gecekondu geleneği geleceğe sızamamalı.
  • Ana yollar ve caddeler daha geniş tasarlanarak trafik sıkışıklığı azaltılmalı.
  • Otonom araç ve elektrikli taşıtlar için şarj istasyonları yaygınlaştırılmalı.

Trafiğe Kapatma ve Yayalaştırma

  • Şehir merkezindeki trafik yer altına alınarak otoparklarla entegre edilmelidir.
  • Tren yolu altı ve çarşı bölgeleri tamamen trafiğe kapatılmalı, yayalara ayrılmalıdır.

Cadde ve Sokak – Meydan Düzenlemeleri

  • Caddeler, sokaklar ve geniş meydanlar, parklar, oyun alanları, oyun şablonlarıyla ve sanatsal unsurlarla düzenlenerek yaşam merkezlerine – sevinç alanlarına dönüştürülmeli.
  • Böylece; temiz, düzenli, modern ve insan dostu bir şehir oluşturularak yaşam kalitesi artırılacaktır.
  • Pırıl pırıl temiz, düzenli ve güzel bir şehirleşme insanlarımızı beden ve ruhen güçlendirecek, verimliliğini ve mutluluğunun artmasını sağlayacaktır.

·       MEYVE AĞAÇLARI HER YERDE

Ve mümkün olan, tüm uygun alanlara, her türlü meyve ağaçları bol miktarda dikilmeli ve korunmalı.

Herkesin, özellikle çocukların, meyveler olgunlaştıktan sonra bekçilerin kontrolünde meyve toplamalarına izin verilerek, dalından meyve yiyebilmeleri sağlanmalı.

Tabidir ki, tüm bu düşünceler daha da inceltilebilir, derinleştirilebilir.

Ve işte böylece;

İyi yaşarız, rahat yaşarız, mutlu yaşarız, düzenli ve sıhhatli yaşarız.

 

METRO HATLARI ÇOĞALMALI

  • Tramvay, metro, otobüs hatları, bisiklet paylaşım sistemleri kentin normalleri haline gelmeli.
  • Pendik’te yeni metro hatları oluşturularak, toplu taşıma sitemleri teşvik edilmeli, toplu ulaşım rahatlatılmalı ve mesafeler kısaltılmalı.
  • Kadıköy– Tavşantepe Metro Hattı, Pendik’ten Tuzla’ya kadar uzatılmalı.
  • Ana ulaşım ağı, bisiklet yolları ve tramvay sistemleri entegre edilmelidir.
  • Trafik yer altına alınarak modern teknolojilerle döşenmelidir.

Trafik ve Otopark Yönetimi

  • Akıllı otopark sistemleri kurulmalı, şehir merkezinde trafik minimize edilmelidir.
  • Şehir merkezinde trafik sıfırlanarak yaya yolları ve yeşil alanların oranı artırılmalıdır.
  • Elektrikli araç şarj istasyonları ve akıllı otopark sistemleri yaygınlaştırılmalı.

 

VE DİĞER GEREKLİLER

Modern WC Kompleksleri

vİlçenin en önemli ve en merkez yerlerinde: Pendik merkezde çarşı içinde yaya trafiğinin yoğun olduğu bölgelerde, temiz ve teknolojik tuvaletler – duş alınabilecek – ileri teknoloji ile donatılmış, süper modern ve en az 300 kişinin aynı anda kullanabileceği, ihtiyaç görebileceği – alaturka ve alafranga – yeni nesil modern wc kompleksi yapılmalı.

vAt ve Deve Parkuru: At ve develerle tur atılacak şekilde inşa edilecek parkurlar, Kent ’te egzotik bir atmosfer sağlayacaktır.

vAna Ulaşım Ağı: Ana yollar, caddeler, bulvarlar, bisiklet yolları, yaya yolları.

vİleri Ulaşım Teknolojileri: Otoparklar için akıllı sistemler, elektrikli araç şarj istasyonları, otonom araçlar.

 

Bu yeniliklerle Pendik hem modern hem de çevreci bir kentsel dokuya sahip olacak, yaşayan bir şehir kimliği kazanacaktır.

 

… Önyargısız ve samimiyetle

SORGULARSANIZ,

Gerçeğin bilgisi (hikmet) size sunulur …

 

erolyazıcı / abbeyt ♥️

02.02.2025, cumartesi

 

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.