Ailelerle işbirliği içinde yürütülen projeler, öğrencilerin günlük yaşam becerilerinden sosyal yeteneklere, çevre bilincinden yaratıcılığa kadar pek çok alanda gelişimine katkı sağladı. Proje kapsamında sene boyunca "Aile Hayatım", "Kişisel Bakım ve Hijyen", "İletişim ve Sosyal Beceriler", "Sürdürülebilir Yaşam ve Çevre Bilinci", "Yaratıcılık ve Girişimcilik" kategorilerinde çeşitli etkinlikler düzenlendi. Bu etkinlikler arasında kıyafet katlama, bitki bakımı, ayakkabı bağlama gibi temel becerilerin yanı sıra, akran zorbalığını önlemeye yönelik arkadaşlık keki yapımı, empati yeteneklerini geliştiren özel çalışmalar da yer aldı. Öğrencilerin aktif katılımıyla hayata geçirilen projeler ise yaratıcılıklarını ve problem çözme becerilerini ön plana çıkardı. 1. sınıf öğrencileri el kuklaları tasarlarken, 2. sınıf öğrencileri atık malzemelerden özgün müzik aletleri yarattı.
3. sınıf öğrencileri geometrik şekilleri kullanarak yeni objeler tasarlarken, 4. sınıf öğrencileri hayallerindeki oyuncakları hayata geçirdi. Okul yönetiminden yapılan açıklamada, Yaşam Becerileri Projesi'nin öğrencilerin sadece akademik değil, sosyal ve kişisel gelişimlerine de önemli katkılar sağladığı belirtildi. Projeler sayesinde öğrencilerin motor becerilerinin geliştiği, yaratıcılıklarının arttığı, aileleriyle kaliteli zaman geçirdikleri ve yardımlaşma becerilerinin güçlendiği gözlemlendi. Ayrıca, aile bireylerinin proje süreçlerinde fikir alışverişinde bulunması, aile içi iletişimi de olumlu yönde etkiledi. Yıl boyunca yapılan bu değerli çalışmaların sergilendiği okul etkinliği, öğrencilerin emeklerini ve başarılarını paylaşma fırsatı sundu. Projelerini sergilemek, öğrencilerin özgüvenlerini artırırken, diğer öğrenciler için de ilham kaynağı oldu. Pendik Merkez İlkokulu'nun Yaşam Becerileri Projesi ve sergisi, öğrencilerin çok yönlü gelişimine verilen önemi ve okul-aile işbirliğinin gücünü bir kez daha ortaya koydu.