… Okul, Her İnsanın Unutulmazıdır

… Okul, Her İnsanın Unutulmazıdır 

 Ruhsuz beton yığınlarında, adaletsiz bir yarışın içinde ne ruh inşa edilebilir ne de hayaller yeşertilebilir. 

 

Kampüs ve Statü Reformu: Yaşayan Okullar, Adil Fırsatlar 

MUHTEŞEM ÖĞRENCİ YURTLARI

MEKâN VE SİSTEM – FİZİKİ VE SOSYAL DÖNÜŞÜM

 

Ruhsuz beton binalarda, adaletsiz bir yarışın içinde ruh inşa edilemez.

 

Ne o öyle şehir içinde küçücük alanlarda,

Çirkin binalarda okumak ve oralara okul demek …

Şehrin göbeğine sıkıştırılmış, çirkin binalara "okul" demek, geleceği karartmaktan başka nedir ki?

İnsan, bu ucubeleri görünce dahi içinin nasıl sıkıldığını hissediyor.

Oysa okul, her insanın yüreğinde iz bırakmalı; öğrenciler, sevinçle koşarak gitmeli o kapıdan. 

Okul denince akla; ferah, geniş, yeşille iç içe, gurur duyulacak mekânlar gelmeli.

Sevgiyle, gururla "İşte benim okulum!" diyebilmeli çocuklar, gözleri ışıl ışıl... 

 

Hayalden Gerçeğe:

Muhteşem Okullar ve Yurtlar 

OKULLARA ÖZEL VE GENİŞ ALANLAR

1. Mekânın Büyüsü: Kadim ve Estetik Tasarım

-         Okullar, öğrencilerin, hatıralarını – arkadaşlarını – hayatının en güzel yıllarını yaşadığı yerler olduğu için birer -sanat eseri- gibi tasarlanmalı; tarihi dokuyu yansıtan, bahçelerinde çiçekler açan, ağaçların gölgesinde kitaplar okunan birer -yaşam alanı- olmalı. 

-         Şehrin en -değerli noktaları-, okullara ayrılmalı. Daracık arsalara değil, en az -30-50 dönüm- genişliğinde yeşil alanlara kurulmalı. 

-         Keyfiyetçiliğe son vererek – önüne gelen istediği her yere okul – cami – hastane vs. gibi toplumun genelini ilgilendiren sosyal yapıları yapamamalı.

-         Üniversiteler, -500 dönüm- üzerine inşa edilmeli; yurtları, kütüphaneleri, spor kompleksleriyle birer -yaşayan kampüs- olmalı. 

-         Okullar, en az 30-50 dönümlük araziler üzerine kurulmalı.

-         En az 30 dönüm arsa içinde olmayan hiçbir yere, yapı- bina- okul yapılamamalı, izin verilmemeli.

 

2. Saray Konforunda Yurtlar

·     Her okulun yanında, -5 yıldızlı otel- rahatlığında yurtlar yükselmeli. 

·     Güvenli, modern, huzur dolu- mekânlar… Öğrenci, yuvasında gibi hissetmeli. 

·     Okullar, tüm birimleri ile (okul, yurt- kampüs -kütüphane- yemekhane -spor kompleksi- sosyal alanlar, otoparklar vs.) bir kompleks olarak bir arada düzenlenmeli.

 

3. Depreme Dayanıklı, Yatay Mimari 

-         Okullar, -9 şiddetindeki depreme- dirençli, sağlam temeller üzerine kurulmalı. 

-         Bodrum (3) + 3 kat kuralı esas alınmalı; beton yığınları değil, -ferah ve insani- tasarımlar tercih edilmeli. 

-         Yatay mimari esas alınmalı.

-         Ve bu yapılar yapılırken şehir planına uygun – göze hoş görünen –çok sağlam – en ileri teknolojileri içinde barındıran yapılar olarak yerlerini almalı.

 

4. Sosyal Bir Sığınak: Okullar Felaket Zamanlarında Hayat Kurtarır

-         Modern bodrum katları, -acil durum sığınağı- olarak kullanılabilmeli. 

-         Gıda stokları, teknolojik alt yapıyla korunmalı. 

-         Acil durumlarda hayati önemi olan gıda ve malzemeler muhteşem bir biçimde yerin 2 – 3 kat altına inşa edilmiş olan modern ve işlevsel bodrum katlarında (sığınak) muhafaza edilebilir.

 

Unutmayın ki,

Önyargısız, samimi bir yürekle sorgularsanız…

Gerçek size hikmet olarak sunulur. 

 

erolyazıcı / ABBEYT ♥️

27.07.2025, pazar

 

Siz ne düşünüyorsunuz?

Fikrinizi bizimle paylaşın,
Yorumlarınız başka gönüllere ışık olsun.

Bu yolculukta sizlere rehberlik edecek olan, kalbinizin sesi ve aklınızın ışığıdır.

 

Yorumlarınızı aşağıya bekliyoruz.

Teşekkürler, sevgiler, saygılar…

 

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.