Kampüs ve Statü Reformu: Yaşayan Okullar, Adil Fırsatlar
MUHTEŞEM ÖĞRENCİ YURTLARI
MEKâN VE SİSTEM – FİZİKİ VE SOSYAL DÖNÜŞÜM
Ruhsuz beton binalarda, adaletsiz bir yarışın içinde ruh inşa edilemez.
Ne o öyle şehir içinde küçücük alanlarda,
Çirkin binalarda okumak ve oralara okul demek …
Şehrin göbeğine sıkıştırılmış, çirkin binalara "okul" demek, geleceği karartmaktan başka nedir ki?
İnsan, bu ucubeleri görünce dahi içinin nasıl sıkıldığını hissediyor.
Oysa okul, her insanın yüreğinde iz bırakmalı; öğrenciler, sevinçle koşarak gitmeli o kapıdan.
Okul denince akla; ferah, geniş, yeşille iç içe, gurur duyulacak mekânlar gelmeli.
Sevgiyle, gururla "İşte benim okulum!" diyebilmeli çocuklar, gözleri ışıl ışıl...
Hayalden Gerçeğe:
Muhteşem Okullar ve Yurtlar
OKULLARA ÖZEL VE GENİŞ ALANLAR
1. Mekânın Büyüsü: Kadim ve Estetik Tasarım
- Okullar, öğrencilerin, hatıralarını – arkadaşlarını – hayatının en güzel yıllarını yaşadığı yerler olduğu için birer -sanat eseri- gibi tasarlanmalı; tarihi dokuyu yansıtan, bahçelerinde çiçekler açan, ağaçların gölgesinde kitaplar okunan birer -yaşam alanı- olmalı.
- Şehrin en -değerli noktaları-, okullara ayrılmalı. Daracık arsalara değil, en az -30-50 dönüm- genişliğinde yeşil alanlara kurulmalı.
- Keyfiyetçiliğe son vererek – önüne gelen istediği her yere okul – cami – hastane vs. gibi toplumun genelini ilgilendiren sosyal yapıları yapamamalı.
- Üniversiteler, -500 dönüm- üzerine inşa edilmeli; yurtları, kütüphaneleri, spor kompleksleriyle birer -yaşayan kampüs- olmalı.
- Okullar, en az 30-50 dönümlük araziler üzerine kurulmalı.
- En az 30 dönüm arsa içinde olmayan hiçbir yere, yapı- bina- okul yapılamamalı, izin verilmemeli.
2. Saray Konforunda Yurtlar
· Her okulun yanında, -5 yıldızlı otel- rahatlığında yurtlar yükselmeli.
· Güvenli, modern, huzur dolu- mekânlar… Öğrenci, yuvasında gibi hissetmeli.
· Okullar, tüm birimleri ile (okul, yurt- kampüs -kütüphane- yemekhane -spor kompleksi- sosyal alanlar, otoparklar vs.) bir kompleks olarak bir arada düzenlenmeli.
3. Depreme Dayanıklı, Yatay Mimari
- Okullar, -9 şiddetindeki depreme- dirençli, sağlam temeller üzerine kurulmalı.
- Bodrum (3) + 3 kat kuralı esas alınmalı; beton yığınları değil, -ferah ve insani- tasarımlar tercih edilmeli.
- Yatay mimari esas alınmalı.
- Ve bu yapılar yapılırken şehir planına uygun – göze hoş görünen –çok sağlam – en ileri teknolojileri içinde barındıran yapılar olarak yerlerini almalı.
4. Sosyal Bir Sığınak: Okullar Felaket Zamanlarında Hayat Kurtarır
- Modern bodrum katları, -acil durum sığınağı- olarak kullanılabilmeli.
- Gıda stokları, teknolojik alt yapıyla korunmalı.
- Acil durumlarda hayati önemi olan gıda ve malzemeler muhteşem bir biçimde yerin 2 – 3 kat altına inşa edilmiş olan modern ve işlevsel bodrum katlarında (sığınak) muhafaza edilebilir.
Unutmayın ki,
Önyargısız, samimi bir yürekle sorgularsanız…
Gerçek size hikmet olarak sunulur.
erolyazıcı / ABBEYT ♥️
27.07.2025, pazar
Siz
ne düşünüyorsunuz?
Fikrinizi
bizimle paylaşın,
Yorumlarınız başka gönüllere ışık olsun.
Bu yolculukta sizlere rehberlik edecek olan, kalbinizin sesi ve aklınızın ışığıdır.
Yorumlarınızı
aşağıya bekliyoruz.
Teşekkürler, sevgiler, saygılar…