GELECEĞİ İNŞA EDELİM
"Bir milleti yok etmek, yıkmak isterseniz, eğitimini bozar, ahlakını çökertirsiniz." Bir milleti yükseltmek isterseniz, eğitimini özgürleştirin."
GELECEĞİ EĞİTİMLE KURMAK:
BİLGELİK, VİCDAN VE KARAKTER BİLDİRİSİ
Bu, sadece bir müfredat değişikliği değil;
Ahlakı, adaleti ve özgür düşünceyi temel alan bir milletin özüne dönüş çağrısıdır.
Bugün eğitim; üretmeyen, düşündürmeyen, sorgulatmayan bir sistemin kıskacında.
Oysa, gerçek kurtuluş, en büyük reform;
İyi, ahlaklı, vicdanlı ve özgür düşünen insan
Yetiştirme seferberliğidir.
EĞİTİMİN YENİ RUHU
Eğitim Sisteminin kalitesini artırmak için;
Biz ne yapmalıyız?
1. Ezberi değil hikmeti öğreten,
2. İtaati değil erdemi merkeze alan
3. Korkuyu değil, sevgiyi,
4. Diplomaları değil, şahsiyeti, karakteri merkeze alan
5. Öğretmeni toplumun en saygın kişisi yapan,
6. Her çocuğa yeteneğine göre yol açan
Bir eğitim inkılabı başlatmalıyız.
Çözüm: milli eğitim seferberliği.
Doğumdan mezara, her yaşta "nitelikli insan yetiştirme" nitelikli eğitim ve öğretim seferberliği.
Doğar doğmaz başlatılacak, nitelikli, vicdanlı, vatanını seven, sorumluluk sahibi bireyler yetiştirmeye odaklanan bir eğitim inkılabıyla ülkemizin çehresi değişecektir.
Gelecek nesilleri kurtaralım ve geleceğe kendi şartlarında hazırlayalım.
Milletin maddi manevi ihtiyaçlarını dikkate alan, her türlü altyapısı sağlanmış, kaliteli bir eğitim sistemi,
Bu sistem üç sarsılmaz sütun üzerinde yükselecektir:
Bir; bu milletin duygu, düşünce, inanç ve günlük yaşayışına uygun, gereksiz bilgilerden ve detaylardan arındırılmış, işe yarar bilgi ve becerileri içeren, ezbercilikten uzak, pratikle iç içe bir eğitim programı hazırlanmadan,
İki; herkes öğretmen olamamalı.
· Öğretmenlik, sadece üniversite mezuniyetine değil; karaktere, insan sevgisine, pedagojik yetkinliğe ve liyakate dayalı olarak seçilmeli.
· İnsan sevgisiyle dolu, faziletli, özel eğitimlerden geçirilmiş ve belirli periyotlarla sürekli hizmet içi, özel eğitimlere tabii tutulan adaylardan seçilmeli
· Asla ve asla başka hiçbir ek işle uğraşmayıp, tüm zamanını mesul olduğu eğitim konusuyla ilgili, kendini geliştirmeye yönelik çalışmalı,
· Ülkenin en iyi üniversite mezunları arasından kişilik testleriyle seçilmeli.
· Ülkenin en parlak zihinleri öğretmen olmaya teşvik edilmeli.
Üç; En düşük öğretmen maaşı: Bugünkü şartlarda en az, en düşük, daha ilk işe başlandığında, net maaşı 100 bin TL olmalı.
Olmadı mı?
Yoksa mı, yoksa kaliteli bir eğitim ve kalifiye, nitelikli insan yetiştirmeyi unut.
YENİ BİR RUH
AHLAK, VİCDAN VE SEVGİ TEMELLİ EĞİTİM
Eğitim, beyne bilgi yığmak değil, kalbe ve ruha dokunmaktır.
1. Eğitimde Devrim: Sevgiyle Öğrenmek
Felsefemiz:
· Sevdirmek Esas, Korkutmak Değil
· Korku değil, teşvik:Eğitimin esası, korkutmak değil, sevdirmektir. Yasaklarla dolu bir dil yerine, sevgi ve teşvikle...
· "Yalan söyleme!"diyerek korkutmak, ürkütmek değil, yerine, Canım evladım her daim "Doğru söylemen güven veriyor, bana ve kendine olan saygını gösterir, bu çok değerli" diyerek cesaretlendiren bir eğitim dili kurulmalıdır.
· Ceza değil, ödül: Yanlışlar cezayla değil, doğruların değeri gösterilerek düzeltilmeli.
· Ceza, son çare; ödül ve takdir ise temel aracımız olacak.
2. Ahlak ve Vicdan Temelli Müfredat ve Eğitim
Eğitim, bir milletin geleceğidir.
Geleceğimizi inşa edecek nesillerin, sadece bilgiyle değil, aynı zamanda ahlak, sorumluluk ve vicdanla donatılması zorunludur.
İlkokuldan itibaren, sadece akademik başarıya odaklanmak yerine, öğrencilere insan olmanın temel değerleri öğretilmelidir.
Adalet duygusu, toplumsal sorumluluk, empati ve sorgulama yeteneği, müfredatın ayrılmaz bir parçası olmalıdır.
Müfredatın Kalbi: Karakter İnşası: Akademik derslerden önce, insan olmanın temelini öğreteceğiz.
Müfredata şu dersler zorunlu olarak girmelidir:
· Din ve Maneviyat: Kur’an-ı Kerim, peygamber, ahlak eğitimi, İslami temel dini bilgiler; kendi medeniyetimizin değerlerini ve evrensel ahlakı sevdirerek anlatan bir bilinçlendirme yaklaşımıyla sunulacak.
Diğer DERSLER
· Alışveriş
· Arapça
· Arkadaş
· Bahçıvanlık
· Bilgisayar
· Halkla ilişkiler
· İlk yardım
· İyi insan
· Sağlık
· Seçmeli yabancı dil
· Yazılım
· Yemek
· Tabi ki bu sayı ihtiyaca göre 100’ü geçebilir ve öğrenci sonuç itibarıyla zorunlu dersler dahil en az 11 ders alır.
OKULLARDA ÖZEL EĞİTİMLİ TİMLER KURULMALI
Bilim timi, gezi timi, sağlık timi, izcilik timi, tarım timi, gıda timi, yazılım timi vs. timler kurulmalı ve olabilecek en üst düzey eğitim ve faaliyetlerde bulunmalı.
Uygulamalı öğrenme ve hayatla bağ kuran dersler esas olmalı.
3. Bireyselleştirilmiş Eğitim
Her çocuk biriciktir: Yetenek testleriyle kişiye özel program.
Eğitim bireyselleşmeli; her çocuğun yeteneği, mizacı, yönelimi dikkate alınmalıdır.
Sadece bilgi değil, "kişilik" kazandırmalıdır.
ÖZEL ÖĞRENCİLERE – ÖZEL OKULLAR
Üstün zekâlı, süper beyinli ve yetenekli çocuklar için özel donanımlı okullar, mekanlar kurularak.
Üstün yetenekli bireyler için özel projeler, özel öğretmenler,
Bu cevherlere ömür boyu destek sağlanacak.
Keşifler yapanlar, buluş geliştirenler her türlü maddi-manevi imkân ömür boyu sağlanacak, desteklenecek.
ÖĞRETMEN
4. Öğretmen: Toplumun, geleceğin Mimarı
SAYGIN, BİLGE VE GÜÇLÜ ÖĞRETMEN
Bir eğitim sisteminin kalitesi, öğretmeninin kalitesi kadardır.
Öğretmen, toplumun en itibarlı, en bilge ve en değerli ferdi olmalı.
En Saygın. değerli Meslek: Öğretmenlik- Statü Reformu
· Statü: " Başöğretmen, Ordinaryüs öğretmen" gibi unvanlarla itibar iadesi verilmeli.
Öğretmenin Statüsü, Maaşı ve İtibarı Yeniden Yapılandırılmalı:
· Öğretmenlerin maaşları ve çalışma koşulları iyileştirilmeli ve yüksek maaş almalı.
· Ve belirli aralıklarla performans – güncelleme ve hizmet, meslek içi eğitimlere tabi tutularak, gelişmeleri yakalamaları sağlanmalı. Ve bu eğitimleri başarıyla tamamlayanların maaş atışları daha da yükseltilmeli.
· Başarılı öğretmenlere maddi/manevi ödül verilmeli.
· Bu, onurlu bir yaşamın sadece başlangıcıdır.
· İtibarın ve İmkanların İadesi: Öğretmenliği, ek iş aranan bir meslek olmaktan çıkarılıp, adanmışlık gerektiren bir sanat mertebesine yükseltilmeli.
· Öğretmen sadece öğretmen olmalı; ek iş değil, eğitimle meşgul olmalı.
· Onlar, sadece bilgi aktaran değil, aynı zamanda karakter inşa eden "geleceğin mimarları" olarak yeniden konumlandırılmalı, tekrar “geleceğin, toplum mimarı” değeri verilmeli, görülmeli
· Öğretmen toplumun çimentosu; itibarlı ve güvenceli olmalı
· Nitelikli nesiller mesleğini aşk edinmiş, kendisini öğretmeye, öğrencilerine adamış, maddi gelir sıkıntısı içinde olmayan donanımlı öğretmenlerle oluşur
ÜNİVERSİTE REFORMU
1. Üniversiteler İhtiyaca Göre Şekillenmeli
· Üniversitelere de bölümler ihtiyaca göre açılıp kapanabilecek ve ihtiyaç ne kadarsa o kadar öğrenci alınacak.
· İhtiyaca göre kontenjan: Mühendis fazlası varsa, o bölüme öğrenci alınmayacak. Mesela yeterli inşaat mühendisi varsa o bölüme artık öğrenci alınmayacak.
2. Giriş Sınavı Kaldırılmalı
· Sınavsız giriş:Üniversitelere giriş imtihanı kaldırılmalı, imtihansız girilmeli.
· İlkokuldan liseyi bitirinceye kadar yani ilköğrenim hayatı boyunca aldığı tüm notların ortalaması alınarak, ortalaması en yüksekten başlamak şartıyla tüm öğrenciler tercih ettikleri ve puanını yakaladıkları bölümlere alınacak, girebilecekler. Bunun yazılımı, algoritması kurgulanacak.
· Üniversiteler tek bir yerde tüm birim ve kampüsleriyle Birlikte olmalı.
STATÜ DÜZENLEMESİ
· Üniversitelerde ara unvanlar -Yardımcı doçent- gibi kaldırılacak.
· Akademik unvanlar: Ve profesörden sonra ordinaryüs profesör unvanı da eklenecek.
· Ve aralarında en az aylık 50.000 TL maaş farkı olacak.
EĞİTİMİN FELSEFESİ VE YENİ YOL HARİTASI
Düşünme, Üretme ve Tartışma Kültürü Aşılanmalı:
Ezberci Değil, Sorgulayıcı Nesiller
Müfredata eleştirel düşünme, tartışma kültürü, üretim ve fikir geliştirme
dersleri konulmalı.
Sınıflar, bilginin tek yönlü aktarıldığı yerler olmaktan çıkıp, fikirlerin özgürce tartışıldığı, projelerin üretildiği laboratuvarlara dönüşmelidir.
EN MÜHİM MESELEMİZ, EĞİTİM VE ÖĞRETİMİN İLK AMACI İYİ İNSAN YETİŞTİRMEK OLMALIDIR.
Okullarımızda ana sınıfından itibaren; "Ülkemizin milli menfaatlerini şahsi menfaatinin üstünde tutabilen samimi, fedakâr, ahlaklı ve güvenilir nesiller yetiştirecek MÜFREDAT PROGRAMI uygulanmalıdır. Vatan, bayrak, millet sevgisi olmayanlar ülkeye faydalı işler yapmaz, faydalı projeleri desteklemezler. Hatta fırsatını bulunca bozmaya, satmaya, yıkmaya çalışırlar!
Öğrenme Hakkı, Eşitlik Esası
Finlandiya Modeli’nden Dersler
EĞİTİM MİLLİ DİRENİŞTİR, ŞAHLANIŞTIR.
Eğitimin çökmesi; sadece okulların değil, toplumun çökmesidir. Bugün cezaevleri doluysa, adalete güven yoksa, ahlak çökmüşse, temelde bozuk bir eğitim düzeni yatmaktadır.
Artık çağrımız nettir:
YENİ NESİL EĞİTİM – ÖĞRETİM BAŞLATILMALIDIR.
YENİDEN YAPILANDIRMA
Fabrika-Okul Modeli
UYGULAMALI EĞİTİM
…Fabrika okullar kurulmalı.
Eğitimin %90’ı uygulamalı olmalı.
Ülke için üretim yapılmalı.
Ve genç istihdam sağlanmış olur.
Okurken, öğrenirken üreten, para kazanan, aile bütçesine muhteşem katkı sağlayan ve istihdama doğrudan katılan öğrencilerle hem ekonomi hem toplum kazanır.
"Herkes Üniversiteye Değil, Yeteneğe":
- Meslek liseleri cazip hale getirilmeli, güçlendirilmeli; "Herkes üniversiteye" mantığı yerine, yeteneğe göre yönlendirme.
Her genci üniversiteye yönlendiren mevcut sistem, niteliksiz mezunlar ordusu yaratmakta.
Meslek liseleri ve teknik eğitim kurumları, modern dünyanın ihtiyaçlarına uygun, cazip ve donanımlı hale getirilmeli, gençlerin yeteneklerine göre mesleki eğitime yönelmesi teşvik edilmeli.
EĞİTİM ŞART!
Ancak "şart" demekle yetinmeyelim, kalmayalım; bu şartları değiştirelim.
Eğitimi şarta bağlayan düzeni değiştirelim.
Gelin, birlikte büyük bir eğitim dirilişi başlatalım.
BİR YEMİN VE BİR ÇAĞRI
Eğitim, pahalı değildir.
Asıl pahalı olan, kalitesiz eğitimin topluma ödettiği ahlaki, vicdani ve ekonomik bedeldir.
Bu bildiri, bir son değil, bir başlangıçtır.
Bir hayal değil, ulaşılabilir bir hedeftir.
Şimdi bu metni okuyan herkesi; öğretmenleri, velileri, öğrencileri, iş insanlarını, sanatçıları, bu ülkenin her ferdini bu büyük dirilişe omuz vermeye davet ediyoruz.
Gelin, bu topraklara borcumuzu ödeyelim.
Gelin, çocuklarımıza sadece bir diploma değil, onurlu bir gelecek ve aydınlık bir karakter miras bırakalım.
BİR DİRİLİŞ ÇAĞRISI
Eğitim; bilgi yığını değil, karakter inşasıdır.
Bugün cezaevleri doluyorsa, adalete güven kalmadıysa, kökteki sorun eğitimsizliktir.
Paylaşın, tartışın, sahiplenin.
Çünkü gelecek, bugün attığımız adımlarla inşa edilecek.
#EğitimDevrimi
#AhlaklıNesil
#KarakterliNesil
#GeleceğinMimarıÖğretmen
#ÖğretmenGeleceğinMimarı
“Sorun,
Eğitim almamış olmanız değil.
Sorun,
Size öğretilenlere inanacak kadar eğitim almış olmanız, ancak size anlatılan her şeyi sorgulayacak kadar eğitilmemiş olmanızdır...!”
Edgar Morin (Edgar Nahoum)
08.07. 1921 -
Filozof
Sosyolog
Unutmayın ki,
Önyargısız, samimi bir yürekle sorgularsanız…
Gerçek size hikmet olarak sunulur.
erolyazıcı / ABBEYT ♥️
26.07.2025, cumartesi
Siz ne düşünüyorsunuz?
Fikrinizi
bizimle paylaşın,
Yorumlarınız başka gönüllere ışık olsun.
Bu yolculukta sizlere rehberlik edecek olan, kalbinizin sesi ve aklınızın ışığıdır.
Yorumlarınızı aşağıya bekliyoruz.
Teşekkürler, sevgiler, saygılar…