… Eğitim çözüm (süz)mü, +/- leri

… Eğitim çözüm (süz)mü, +/- leri

EN TEMEL MİLLİ MESELEMİZ


Eğitimdeki problemler

EĞİTİM NEDEN ÇÖKTÜ?

ÇÖKÜŞÜN KÖKLERİ

Eğitim bitti çünkü bozuk:


Tarih bize gösterdi: Tankla, topla, parayla değil;

Ahlaklı ve bilge insanlarla ayakta kalır milletler.

 

Bir milletin en büyük gücü tankı, topu, parası değil;

İyi yetişmiş, ahlaklı, vicdanlı insanlarıdır.

 

Ne yazık ki bugün: 

·     Okul,"diploma dağıtan fabrika “ya dönüştü. 

·     Diplomalar alınır ama değerler verilemez.

·     Bugün okullar, mezun verir ama insan yetiştirmez.

·     Öğretmen açken, -müfredat- boşken... 

·     Öğretmenler yoksul, ek iş peşinde, öğrenciler umutsuz. 

·     Ahlak yok, adalet yok, yön yok…

·     Öğretmenlerimiz, "geleceğin mimarı" olma onurundan uzaklaştırılıp geçim derdine mahkûm edildi.

·     Eğitimsizlikle gelen itaatsizlik değil, kör itaate dönüş

·     Eğitim sistemimiz, düşünen, sorgulayan, eleştiren bireyler yetiştirmekten uzaklaştırılarak, susan ve körü körüne itaat eden bir kitle yaratma amacına hizmet eder hâle geldi.

·    Düşünen,sorgulayan, üreten nesiller yerine, pasif ve itaatsiz bireylerin yetiştiği bir sistem, geleceğimizi ipotek altına aldı.

·     Öğretmen ezildi, öğrenci savruldu.

·    Öğretmenlerin maaşları, statüleri ve itibarları düşürüldü.

·    Öğretmenler,toplumun mimarları olmaktan çıkarılıp, sadece müfredat uygulayıcılarına indirgendi.

·     Öğretmen itibar kaybetti, değersizleştirildi; öğrenci yönsüzleştirildi.

·     Öğrencilerimiz, ümit dolu gözlerle değil, sınav kaygısıyla sıralara oturdu

·     Bu durum, toplumsal sorunlara çözüm üretecek keşfedicilik ve eleştirel düşünme yeteneğini köreltti. 

·     Cehalet, sistemli bir şekilde yayılmış; çünkü düşünen bireyden korkulmuş.

·    Sorun sadece eğitim değil, toplumun çürüyen temelleri.

·     Güven yok, yolsuzluk kol geziyor.

·     Ahlak, saygı, sorumluluk eğitimi yok denecek kadar zayıf.

·     Ülkede ahlak, güven, iş anlayışı yerlerde süründüğü için hapishaneler tıklım tıklım doldu taştı.

·    Ahlaktan yoksun, sorgulamayan, kendini geliştirmeyen bir nesil yetiştirdik.

·    Çünkü "bataklık" kurutulmadı:Bataklığı kurutmayıncaya kadar bu sıkıntı artarak devam eder.

 

EZBERE KURBAN GİTTİK

·    Eğitim, çağın çok gerisinde, kuru bilgi ezberine dayalı.

·    Eğitim, bilgiyi ezberleten ama hayata dokunmayan kısır bir düzene dönüşmüş.

·    Düşünmeyi değil, ezberi öğreten sistem

·     Okullarımız, düşünen, sorgulayan, üreten bireyler değil, diploma sahibi ezberciler yetiştiren fabrikalara dönüştü.

·     Eğitimin amacı, ezberden ibaret hale geldi.

·    Müfredat ezberle dolu, vicdan ve adalet boşlukta. 

·    Sorgulayan değil, -ezberleyen- nesil yetişiyor. 

·    Eğitimde ezbercilik → Sorgusuz nesiller

·    Ezberin, itaate galip geldiği, bir çarkın içinde sıkıntılı bir nesil yetiştirildi, yetiştiriyoruz.

 

 

EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE

YIKIMIN ANATOMİSİ VE ÜMİDİN FİLİZİ

 

Bir milleti yok etmek isterseniz, tanka topa ihtiyacınız yoktur; eğitimini çökertmeniz yeterlidir.

 

Bugün, ne yazık ki bu çöküşün tam ortasındayız.

 

Değersizleşen Eğitim ve Toplum Mimarları (Öğretmenler)

 

Sonuç ortada:

 

Güvenin, adaletin ve ahlakın aşındığı,

Hapishanelerin dolup taştığı bir toplum.

 

Çünkü biz, yıllardır suyu kirli bir bataklıkta sivrisinek avlıyoruz.

O bataklığı kurutmadıkça,

Yani ahlaktan, vicdandan ve karakterden yoksun bir eğitim sistemini kökünden değiştirmedikçe,

Bu çürüme devam edecektir.

 

Ancak en karanlık geceler,

En parlak şafakların habercisidir.

 

Çözüm, yamalarla değil, köklü bir inkılap ile mümkündür:

 

Çözüm,

Doğumdan mezara, her insanımızı kapsayacak büyük bir "karakter ve bilgelik"seferberliği başlatmakta.

 

PEKİ, NE YAPMALI?

- O halde gelin bu çöküşe dur diyelim

·    Ezberle körelen zihinleri, korkuyla sinen kalpleri ve diploma için çürüyen ruhları kurtarma zamanıdır.

·    Okul = Ezberden Hikmete:

·     Okul = Fabrika değil, "hayat laboratuvarı" olsun. 

·    Okul = Ezber değil, hayatı öğreten laboratuvar

·    Evlatlarımızı ezberle değil, irfanla donatalım.

·     Ezberci eğitimden vazgeçilmeli,öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme ve yaratıcı üretim becerileri geliştirilmeli.

·    Ezber değil;düşünce, tartışma, üretim desteklenmeli.

 

 

EĞİTİM REFORMU 

: Düşünen, Üreten, Ahlaklı Nesiller

EĞİTİMİN DİRİLİŞİ

Eğitim, Bilim ve Ahlak Reformu

·    Milletinin maddi manevi ihtiyaçlarını dikkate alan her türlü altyapısı sağlanmış kaliteli bir eğitim sistemi,

·    Uygulamaya dayalı bir eğitim ve öğretim sistemi olmalı.

·     Eğitim ve sağlık hizmetleri ücretsiz verilmeli

·     Ana okulundan itibaren eğitim ve öğretim eş zamanlı verilmeli.

·     İlkokuldan itibaren temel müfredatı: “hak, hukuk,adalet, sorumluluk, empati” dersi zorunlu olmalı.

·     Müfredata:ahlak, vicdan, sorumluluk, eleştirel düşünce, sorgulama derslerikonmalı

·    Okullara hayatın içinden dersler konulmalı

·     Dürüstlüğü her vatandaşın ortak özelliği yapmaya çalışmak, ahlaklı, erdemli insanlardan oluşan bir millet olmak için özel bir eğitim programı acilen hayata geçirilmeli

·     Esas olan, İtaatkâr değil, sorgulayan birey yetiştirmek.

·    Her Çocuğa Kendi Yolu açılmalı:"Herkes üniversiteye" dayatması bitmeli.

·     Her öğrenci birey olarak görülecek; yeteneklerine uygun eğitim modeli geliştirilecek.

·    Meslek liseleri, "Fabrika-Okul"modeliyle sanayinin ve teknolojinin kalbi haline getirilecek.

·    Üniversite: Sınavsız, İhtiyaca Yönelik: Üniversiteye giriş sınavı kaldırılacak. Yerleştirme, ilkokuldan liseye kadar olan akademik ve sosyal başarı ortalamasına dayalı, şeffaf bir algoritma ile yapılacak.

·    Bölüm kontenjanları, ülkenin gerçek ihtiyaçlarına göre belirlenecek, işsiz mühendis ve diplomalı umutsuz orduları oluşturulmayacak.

·    Liseyi bitiren bir öğrenci en az iki yeni dili rahatlıkla, İyi derecede konuşabilecek düzeyde öğrenebilmeli.

·    İlköğretimde temel derslerin dışında ki onlarda – olmazsa olmaz kabilinden – en asgari şekilde belirlenmeli – diğer dersler seçmeli olmalı ve günlük hayatı dikkate alan ve nitelikli yaşamın kurallarını öğreten derslerde konulmalı.

·     Öğretmenlik özel statüye kavuşturulacak, maaşları artmalı.

·     Cami-okul-kütüphane-çocuk parkı kompleksi yeniden inşa edilmeli.

·     Ahlaki eğitim; empati, sorumluluk, adalet temelinde verilecek.

·     Ahlak temelli eğitim sistemi kurarak nitelikli nesiller yetiştirilmeli 

·     Vicdan, ahlak ve düşünme eğitimin temeli olsun

·     Düşünme, üretme ve tartışma kültürü aşılanmalı

·     Eğitimde sınıf mantığı değiştirilerek, ders gurupları oluşturulacak. Ve bu gruplar 19 kişiyi geçmeyecek.

·     Dil gurupları– Türkçe gurubu – tarih gurubu ile interaktif öğrenme. Böylece daha sosyal – daha etkin – daha dinamik vs. bir eğitim/öğretim modeline geçilmiş olacak.

·     Dil eğitimi seçmeli olacak. İsteyen istediği dili öğrenecek. En iyi dil öğrenme teknikleri uygulanacak.

·    Öğrenciler, Tarım timi, yazılım atölyesi, sağlık brigadi Sanat Stüdyosu gibi uygulamalı ekiplerle hem öğrenecek hem üretecek.

·  Adap-ı muaşeret kurallarını mutlaka öğrenmelidir.

·     Sorgulayan Zihinler: Okulları, "hayat laboratuvarlarına" dönüştürülmeli.

·    Dersler büyük ölçüde seçmeli olacak, ancak her öğrenci, her yıl en az 11 ders almak zorunda olmalı.

·    Dersler, 9 kişiyi geçmeyen dinamik gruplarda, tartışarak ve proje üreterek işlenecek.

·    Okullar, diploma veren fabrika değil, yaşama hazırlayan biricik alan olmalı.

·    Liseyi bitiren bir öğrenci kuran okumayı, namaz kılmayı ve tüm temel dini bilgileri almış olarak mezun olmalı.

·    Nitelikli bir vatandaş olarak eğitilmiş olmalı

·    Vatan ve millet sevgisiyle dolu olmalı

·     Türk alfabesine – x, q ve w harflerinin eklenmesini ve dünya ile daha bütünleşmiş/entegre bir alfabe oluşturulmalı.

 

 

 

Unutmayın ki,

Önyargısız,samimi bir yürekle sorgularsanız…

Gerçek size hikmet olarak sunulur. 

 

erolyazıcı / ABBEYT ♥️

26.07.2025, cumartesi

 

Siz ne düşünüyorsunuz?

Fikrinizi bizimle paylaşın,
Yorumlarınız başka gönüllere ışık olsun.

Bu yolculukta sizlere rehberlik edecek olan, kalbinizin sesi ve aklınızın ışığıdır.

 

Yorumlarınızı aşağıya bekliyoruz.

Teşekkürler,sevgiler, saygılar…

 

Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.