EİB, Foodex Japan 2023- 48’inci Memleketler arası Besin ve İçecek Fuarı’nda dört gün boyunca Türk lezzetlerinden Japon damak tadına nazaran hazırlanmış menülerin ikram edileceği tadım aktiflikleri, zeytinyağı tadım aktifliği, Türk orkinosu ve somonu ile sushi aktifliği, Türk besin ihracatçılarıyla Japon alıcıların b2b görüşmeleri ve influencer aktiflikleri organize edecek.
Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Lideri Jak Eskinazi, Japonya’ya Türkiye geneli ihracatın yüzde 48’inin, Ege Bölgesi’nden yapılan ihracatın ise yüzde 72’sinin besin üzerine olduğunu söyledi.
“Türkiye’nin Japonya’ya genel ihracatı 2018 yılından bu yana yüzde 30 artarak 619 milyon dolara ulaştı. Bu ihracatın 291 milyon dolarlık kısmını besin üzerine yapıyoruz. EİB olarak da Japonya’ya 146 milyon dolarlık ihracatımızın 106 milyon dolarlık kısmı besin ile temsil ediliyor. Japonya’nın en büyük besin fuarı Foodex’in 25 yıldır ulusal iştirak tertibini gerçekleştiriyoruz. 7 yıldır Uzak Doğu ülkeleri Güney Kore, Japonya, Çin’i kapsayan Turquality Projemizi yürütüyoruz. Su eserleri, kuru meyve, hububat, bakliyat ve yağlı tohumlar, meyve zerzevat mamulleri, zeytin, zeytinyağı Asya-Pasifik pazarında güçlü olduğumuz kesimler. Türkiye’nin yıllık 25 milyar dolar besin ihracatı var. Japonya’ya besin ihracatımızı kısa vadede 500 milyon dolar, uzun vadede 1 milyar dolara çıkarabilecek potansiyele sahibiz.”
Ege İhracatçı Birlikleri Organik Eserler ve Sürdürülebilirlik Koordinatörü ve Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Lideri Mehmet Ali Işık, Türk organik dalının Avrupa Yeşil Mutabakatı amaçlarına ahenk sağlamış bir kesim olduğuna dikkati çekti.
“Türkiye’nin yıllık 1,6 milyon ton organik besin üretimi var. Dünya genelinde organik kesimi 121 milyar avroluk hacme ulaşmış durumda. Japonya’nın yıllık 65 milyar dolar besin ithalatı yapıyor olması ve kaliteli- sağlıklı besin talebi Türk organik kesimimiz için çok değerli. Türkiye’deki organik eserler üretim ve ihracatında Ege Bölgesi’nin başkan pozisyonda. 2018’den bu yana Türkiye geneli Japonya’ya besin ihracatımızı yüzde 58, EİB olarak Japonya’ya besin ihracatımızı yüzde 20 artırdık. Dört gün boyunca Türk lezzetlerinden Japon damak tadına nazaran hazırlanmış menülerin ikram edileceği tadım etkinliklerimiz, Türk besin ihracatçılarımızla Japon alıcıların b2b görüşmeleri ve influencer etkinliklerimiz olacak. Biz 35 yıllık organik deneyimimizle Foodex Fuarı’nda 39 firmamızla güçlü bir formda yerimizi alıyoruz.”
Hibya Haber Ajansı