Pendik Gazetesi

TARIK BALYALI: BÜYÜKŞEHİR ÇALIŞIYOR

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Meclis Üyesi ve CHP Grup Sözcüsü Tarık Balyalı, mevcut iktidarın tüm engellemelerine rağmen İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin vatandaşa hizmet vermekten geri kalmadığını ifade etti.

Balyalı, gazetemize Covid – 19 Pandemisi sonrası İBB’nin hizmetlerini başlıklar halinde özetledi.

İBB Sosyal Yardım İşleri Daire Başkanlığı’na 18 Mart – 25 Nisan tarihleri arasında yapılan sosyal yardım başvuru sayısı 650.000’dir.

İBB’den Sosyal yardım alan 261.000 aileye sosyal yardımlar ayrıca devam etmektedir. İBB’ye Pendik ilçemizde yaşayan vatandaşlarımızdan 153 ve 444 00 93 telefon numaraları ve www.birliktebasaracagiz.ibb.gov.tr internet sitesi aracılığıyla 25.000’den fazla sosyal yardım talebi gelmiştir.

Yine 153 ve internet sitesi aracılığıyla başvuran 500.000 aileye gıda kolisi yardımı dağıtılmaya başlanmıştır.

23 Nisan Çocuk Bayramı dolayısıyla hazırlanan 100.000 hediye kolisinin dağıtımı tamamlanmıştır.

Sosyal Yardım çalışmalarıyla alakalı yapılan bazı işlerin özet hali şöyledir:

10.03.2020 tarihinde Yapılan bilgilendirme çalışmaları ve sloganlar İBB Engelliler Müdürlüğü tarafından işaret dili ile bir video haline getirildi ve ilgili mecralar ile sosyal medya vasıtasıyla paylaşıldı. Yine hazırlanan konsept farkındalık çalışması Arapça ve İngilizce olarak farklı dillere çevrilerek maksimum bireye ulaşmak ve tedbirlerin etkin bir şekilde alınması noktasında 13.03.2020 tarihinden itibaren İBB mecralarından paylaşılmaya başlanmıştır.

16.03.2020 tarihinde Sosyal Hizmetler ve Bağımlılıkla Mücadele Daire Başkanlığı Halkla İlişkiler Müdürlüğü 6 Meydanda (Taksim, Kadıköy, Eminönü, Bağcılar, Esenyurt, Üsküdar) mobil hijyen standları kurarak basına açık olarak İstanbullulara korona virüs bilgilendirmesi etkinliği yaptı.

Yine Sosyal Hizmetler ve Bağımlılıkla Mücadele Daire Başkanlığı 5 dilde (Türkçe, Kürtçe, Arapça, Farsça ve İngilizce) animasyonlarla korona virüs bilgilendirme videoları hazırladı İBB mecralarından yayınlamaya başladı.

22.03.2020 tarihinden itibaren 65 yaş üstü yurttaşlarımıza Halkla İlişkiler Müdürlüğü ALO 153 Çağrı Merkezi’nden özel hizmet verilmeye başlandı:

Evden dışarı çıkamayan 65+ yurttaşlarımıza özel sektör işbirliği ile istedikleri gıdalar temin ediliyor.

Sektör temsilcilerinin ulaşamadığı noktalarda Yerinde Çözüm Ekiplerimiz 65+ yurttaşlarımızın taleplerine cevap vermektedir.

25.03.2020 tarihi itibariyle 0212 449 49 00 nolu telefon hattı üzerinden halkın koronavirüs ve onun getirdiği kısıtlayıcı süreçlerle başetmeleri amacıyla 97 psikolog ile uzaktan psikolojik danışmanlık hizmeti hayata geçirildi.

26.03.2020 tarihi itibari ile Belediyemiz Bünyesinde dezenfeksiyon uygulamasında 75 Ekip 201 Personel görev yapmakta olup İBB uhdesindeki toplu taşıma araçlarıyla birlikte toplamda 1.211.640,68 M3 kapalı alan dezenfekte edilmiş ve belirli periyotlarla edilmektedir.

28.03.2020 tarihi itibariyle sokakta yaşamlarını sürdüren evsiz yurttaşlarımız için Eyüp Tevfik Aydeniz Spor Salonunda barınma desteğine başlandı.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi Beyaz Masa ve kurumsal sosyal medya hesapları başta olmak üzere tüm iştiraklerin sosyal medya hesaplarından ve İBB Web sitesi üzerinden koronavirüs ile ilgili paylaşımlar, bilgilendirme ve farkındalık çalışmaları paylaşılmaktadır.

03.04.2020 tarihi itibariye ile Birlikte Başaracağız web sitesi üzerinden sosyal yardım talepleri alındı. Sosyal yardım talebi alınılan 30 bin aileye ihtiyaç durumuna göre 2 ay sürede kullanması için 300 TL ve 600 TL market alışverişi desteği sağlanmaktadır. 20 bin kart bugüne kadar teslim edilmiştir.

2020 Ocak- 24 Nisan toplam gelen çağrı sayısı 5.509.876 (Ulaşım, İSKİ, İGDAŞ, Sağlık, Sosyal Hizmetler ve diğerleri).

Covid 19 sürecinde sosyal yardım talepleri çağrıların artmasına neden olmuştur. 22 Nisan günü 153 tarihindeki en yüksek çağrı sayısına ulaşarak 131.753 çağrı gelmiştir. Gelen Çağrılar %60 Sosyal Yardım ve 23 Nisan Kolisi talebidir.

Covid 19 nedeni ile artan talepleri karşılamak amacıyla 450 olan çağrı personel sayısı 960’a çıkarılmıştır. 604 personel evden çağrı almaktadır. Geri kalan personellerin bir kısmının sosyal mesafenin korunması için 25 ilçede bulunun Beyaz Masa İletişim Noktaları ofislerinden 2 şer kişi olarak çağrı alınması sağlanmıştır. Çağrı Merkezine gelerek 7 farklı vardiyada çalışan personel sayısı ise 128’dir.

COVİD 19 NEDENİ İLE ÇAĞRI MERKEZİNE DAHİL EDİLEN YENİ PROJELER

1) 153 Çağrı Merkezi – 65 Yaş Üstü Destek Hattı: 22.03.2020 tarihinden itibaren toplam

97.415 çağrı gelmiştir. Vatandaşlarımızın %96‘sı sosyal yardım ve gıda kolisi hakkında bilgi almak için aramıştır.

2) 0212 449 49 00 Psikolojik Destek Hattı: 25.03.2020 tarihinde başlayan hizmetimizde toplamda 12.211 adet çağrı gelmiştir. Bu çağrılardan psikologlarımızla görüşmek isteyen toplamda 5.980 vatandaşımız olmuştur. Toplamda 77 farklı ilden ve 3 farklı ülkeden çağrı gelmiştir.

4) 444 00 93 Sağlık Çalışanlarımızın konaklama talepleri: birliktebasaracagiz.ibb.gov.tr Web Sitesi: Toplam 9.265 Başvuru gerçekleşmiştir Hedef 2.000’dir.

Beğen FAVORİ 1 YORUM OKU
Bildir
1 Yorum
Eskiler
Yeniler En çok oylananlar
Inline Feedbacks
Tüm yorumları göster
Anonim
1 yıl önce

Ortada görünür birşey yok icrat lazım yarın hükümetin yaptıklarınada bizyaptık dersiniz

1
0
Bu paylaşım hakkında düşüncelerinizi öğrenmek isteriz, lütfen bir yorum yapın.x
()
x