ŞUBE YÖNETİCİSİ NASIL BAŞARILI OLUR

 
Pendik Gazetesine yazar olarak başlamam dolayısı ile 38 yıllık banka müdürlüğü tecrübemden esinlenerek iyi bir banka yöneticisi nasıl olmalıdır düşüncesinden hareket ederek aşağıdaki fikirlerimi sizlere sunuyorum. 
 
 
1 – Bir işyerinde disiplin mesai ile başlar. Şube yöneticisi mesai
saatine personele örnek olacak şekilde uymalıdır.
2 – Şube yöneticisi takım ruhu ile ben değil biz bilinci ile şubeyi
yönetmelidir.
3 –Yardımcılarına yetki devri yapabilmeli, ancak yetki verdiği
işlemleri de gün sonunda kontrol etmelidir.
4 - Şube yöneticisi personeli üzerinde korkuya değil, sevgiye
dayalı otorite kurmalıdır.
5 - Şube yöneticisi seven personel, şube müdürünün zarar
görmesini istemeyeceği için, bu durum suistimal olaylarının
anında su yüzüne çıkmasını sağlayacaktır.
6 - Şube yöneticisi hiçbir zaman şube personelinin önünde
elemanını rencide edici sözler sarfetmemeli, personelin bir
hatası varsa odasına çağırıp, gereken ikazları yapmalıdır.
7 - Şube yöneticisi daima personelin yanında olmalı hiçbir
zaman personeli karşısına almamalıdır. Personel bir hata yapmış
ise, konuyla önce kendisi bizzat ilgilenmeli, çözemez ise ilgili
birime bildirilmelidir.
8 - Şubeye yeni başlayan personele kendisine değer verildiğini
hissettirilerek, öncelikle krediler servisinde görev verilmeli,
belirli bir süre sonra diğer servislerde çalıştırılmalıdır.
9 - Şube yöneticisi odasında oturan onay işlerini yapan
konumda değil, her serviste ne olup bittiğini kontrol eden,
 
yerinde ve zamanında müdahale eden yönetici durumunda
olmalıdır.
10 - İyi yönetici yalnız kredi veren yönetici değil, kredi verdiği
müşteride bir risk doğduğunda bankaya risk doğurmadan tahsil
edebilen bir yöneticidir.
11 - İyi yönetici personelin tümü ile aynı mesafede bulunmaya
özen göstermelidir.
12 - Şube personelinin yaş günlerinde ve şubeden ayrılışlarında
küçük bir hediye ve pasta ikramı mutlaka yapılmalıdır.
13 - Genel müdürlükten gelen genel mevzuat değişikliklerinin
toplantı yapılarak yetkili personele anında duyurularak,
operasyonel hataya sebebiyet vermeleri önlenmelidir.
14 - Operasyonel hata yapan personeli kırmayarak, yanında
olduğunu hissettirerek, hatanın çözümüne bizzat şube yöneticisi
yardımcı olmalıdır. Bu husus diğer personele de güven verecek
hata yaptığımda şube yöneticim benim yanımda olacaktır,
düşüncesinde olacaktır.
15 - Şube yöneticisi müşterilerinin yeni iş yeri veya şube
açılışlarında, ürün tanıtım kokteyllerine katılmalıdır.
KAYNAK TEMİNİ
16 - Kaynak teminide bireysel ve ticari kredi yetkililerini yalnız
bırakmamalı, büyük mevduat sahipleri şubeye geldiğinde bizzat
kendisi de müşteri ile ilgilenmelidir.
17 - Mevduatı olan müşteri şubeden ilgi bekler. Elinde parası ile
gelen müşteriye “ Git paranı şube içindeki ATM ye yatır”
şeklindeki yönlendirme müşteriyi kaçırır. Bazı hallerde müşteri
şube yöneticisini odasına mevduatını getirir. Bu halde kasa
 
yetkilisini yönetici odasına çağırıp parayı önünde saydırmak
müşteriyi memnun eder.
18 - Günümüz bankacılığında personelden tasarruf amacıyla
bazı bankalar şubeye ATM koyarak belirli bir rakama kadar
müşteriye ATM den para yatırmasını istemektedir. Günümüzde
şube dışı ATM ve internet bankacığı ile müşteriyi şube dışına
çıkardık. Ancak, şubeye kaynak getiren müşteri, müşteri
temsilcisi ile sohbet etmek, çayını içip, ilgilenildiğini hissedip
şubeden ayrılmak ister. Şube yöneticisi kaynak müşterisinin
şubeye girdiğini gördüğünde yakın ilgi göstermelidir.
19 - Kurumsal ve ticari müşteriler internet bankacılığı
kullanarak hesaplarını kontrol etmeleri mümkündür. Bireysel
mevduat müşterilerinde internet bankacığı kullanmasını
bilmeyen özellikle yaşlı müşterilere gelen havale bilgisi
müşterinin cep telefonundan verilmesi müşteriyi şubeye
bağlayacaktır.
20 - Şubeden uzakta kurumsal firmaların finans yöneticilerinin
şubedeki döviz tevdiat hesaplarından efektif olarak çekme
taleplerinde, bir yetkiyi ile taksi ile şirkete gönderip, kasa fişini iş
yerinde imzalattırılması kişiyi memnun edecektir.
21 - Yüksek mevduatı bulunan müşterinin hesabından yüklü
nakit çekmek istediğinde, para grup arabası ile şirkette teslim
etmek müşteriyi bankaya bağlayacaktır.
22 - Şube yöneticisi kamu veya özel kurumsal firmalarının
finans yöneticilerini yemeğe götürerek, şirket kaynaklarının
önemli bir kısmın bankaya çekmek imkanı yaratabilirler.
 
23 - Şube yöneticisi kredi verdiği müşterilerin ortaklarının veya
yakınlarının mevduatlarının şubeye kazandırılması için çaba
sarfetmelidir.
24 - Firmaların bayilerinden veya mal sattıkları müşterilerine
fatura üzerine banka iban numarasını bildirmeleri istenmeli, bu
sayede Türkiye genelinde bayi ağından gelen ticari mevduatın
şubede kalması sağlanmalıdır.
25 - Ticari firmaların firma ödemelerinin Bankadan ödemesi
yapılmalıdır. Bu sayede diğer şubelerinde ticari müşteri
portföyünün genişlemesine ve vadesiz mevduat kazanımına
imkan sağlayacaktır.
26- Ticari vadesiz mevduatının arttırılması pos cihazı adedinin
arttırılması ile orantılıdır.Şube yöneticisi firma ziyareti sırasında
pos komisyon, bloke gün sayıları hakkındaki bilgileri yanında
bulundurmalı, “genel müdürlükten sorup size bildireyim”
şeklinde ifade ile müşteri nezdinde bankanın imajını
zedelememelidir.
 
TİCARİ KREDİLER :
27 - Ticari kredi tahsisi edilecek istisnasız şube yönetici
tarafından ziyaret edilerek tahsisi edilmeli, müşteri temsilcisinin
firmayı ziyareti ile yetinilmemelidir.
28 - Kullanacağı kredinin faizini taksit tutarını sormayan, kredi
dosya evraklarını hazırlayıp, bu şekilde şubeye gelen müşteri
potansiyel risk olarak görülmelidir.
 
29 – Şube yöneticisi belirli aralıklarla kredi verdiği müşteriye,
randevu almadan ani ziyaret yapmalıdır. Müşteri müdür haberli
geleceği için olumsuzluklarını gizleyebilir.
 
30 - Şube yöneticisi kredili müşterisine sohbet sırasında, şubeye
kazandıramadığı müşterileri söyleyebilir. Müşterisi potansiyel
müşterinin ortağını veya finans yöneticisini tanıyor olabilir. Bu
sayede iletişime geçilerek müşteri bankaya kazandırılabilir.
31 - şube yöneticisi Kredili müşterilerden çapraz satış yapılarak
yan faydaların sağlanıp sağlanmadığı her hafta kontrol
edilmelidir.
32 - Şube yöneticisi kredi teklifini onaylama sırasında gerekli
evrakların alınıp alınmadığını bizzat kontrol ederek
onaylamalıdır.
33 - Firma geçmişinde bir şekilde çekini yazdırmışsa, sıkıntıya
düştüğünde yine çekini yazdırabileceği unutulmamalıdır.
34 - Şube yöneticisi kredi verdiği firmanın sektördeki durumunu
yakından izlemeli aynı sektörde çalışan firmalardan istihbarat
almalıdır.
35 - Şube yöneticisi bankacılıkla ilgili her bölümün teknik bilgisi
ile donatılmış olmalıdır. Yeterince ticari kredi, kambiyo bilgisi
olmayan yönetici yanındaki kredi ve kambiyo yetkilisine
mahkum olur Bu husus kendisinin yanlış karar almasına yol açar.
36- Dış ticaret birimi yetersiz olan ihracatçı ve ithalatçı
müşterilere teknik işlemler bakımından şube yöneticisi destek
vermelidir.
 
37 - Ticari kredi talebinde bulunan müşterilerin durumu ön
incelemeye tabi tutulmalı, kredi tahsisi edilemeyecek
müşterilere süratle red cevabı verilerek, gereksiz zaman
harcanmasına yol açılmamalıdır.
38 - Şube yöneticinin mali analiz bilgisi çok iyi olmalı, bilanço
okumasını bilmelidir.
 
KANUNİ VE İDARİ TAKİP :
39 - Şube yöneticisi idari takip sürecini iyi yönetmeli müşteri
hakkındaki bilgileri süratle temin etmeli, şube avukatının hiçbir
zaman kendisi kadar işe sahip olmayacağı unutulmamalıdır.
40 - Genellikle şube yöneticileri, kendisinden önceki dönemdeki
kanuni takipteki kredilerle uğraşmak istemezler. Şube yöneticisi
kendi döneminde ve önceki dönemlerdeki kanuni takipteki
kredilerin borçlu ve kefilleri hakkında istihbarat çalışmalarını
yürütmeli, haciz edilecek bir kıymet bulunduğunda avukata
bildirilmelidir.
41 –Şube avukatları ile devamlı irtibat içinde olunmalı dava
sonuçları yakından takip edilmelidir.
42 – Ticari ve bireysel kredilerde ipotek alınan taşınmazı
borçlunun kendisinin müşteri bulup, borcu kapatacak değerde
satılmasına olanak sağlanmalıdır.
Yukarıda belirtilen hususlara gereken hassasiyet gösterildiğinde
şube yöneticiliğinde başarılı olunur kanaatindeyim.
Yorum Yaz
  • UYARI: Konuyla ilgisi bulunmayan, hakaret içeren cümleler veya imalar, inançlara saldırı, şiddete teşvik yorumları onaylanmamaktadır.
  • Ayhan Atasoy 16 Nisan 2024 20:00

    Çok güzel bir yazı inşallah yetişecek yöneticilere örnek olur