Pendik Gazetesi

ONLİNE EĞİTİM SINIFTA KALDI

Virüs alışagelmiş eğitim sistemini de allak bullak etti. Yüz yüze eğitimden online eğitim sistemine geçilmesi; hem eğitim kalitesini hem de öğrencilerin motivasyonunu düşürdü.

YÜZ YÜZE derslerin yerine, artık online bir eğitim – öğretim sistemi mevcut. Bu süreçte eğitim kurumlarının da gereken altyapıya sahip olmadıklarına şahit olduk. Online eğitim uygulamasında; öğrenci sayısının fazla olmasından kaynaklanan aksamalar, bazı öğretmenlerin teknolojiye ayak uyduramaması gibi etkenler büyük sıkıntı oluşturdu.

Eski sistemde öğretmen öğrencinin gözlerine bakarak, derse olan ilgisini bile anlamaktaydı. Kullanılan uzaktan öğretimde; öğrencilerin kamerası kapalı ve ne yaptıkları belli değil. Tüm bu olgular gerekli etkileşimlerin önüne ket vuruyor. Muhatap alınacak canlı bir öğretmen yok, sınıf yok, sıra arkadaşları yok, ders aralarının heyecanı yok, sınav stresi yok, tatil yok ama yerine belirsizlik ve geleceğe yönelik kaygılar var.

Bu değişimin sonu nereye varabilir? Bunları gençlere sorduk.
Bakın neler söylediler:

FATİH ÖZTÜRK

Üniversite son sınıf öğrencisi olarak eğitim hayatımın en pasif dönemini yaşadığımı söylemek isterim. Öğretmenlerimiz internet üzerinden ders anlatmaya devam ettiler. Fakat sınıf ortamı ile aynı atmosferi tutmadığı aşikar. Ev ortamında dikkat dağıtıcı etkenler oluyor. Bunların başında aile üyeleri geliyor. Uygulamalı dersleri de haliyle işleyemiyoruz. Yarının öğretmeni olma hayalini kuran birisi olarak; bu derslerin geçiştirilmesinin zararını, elbette bir gün göreceğim. Bu sorunları gidermek için ne gibi çözümler yapılacak merakla bekliyorum.

KÜBRA BEYAZOĞLU

Online sistemde belirli bir disiplin olmadığı için derslerimi takip edemedim. Ve ne yazık ki yüz yüze olan eğitim seviyesinde verim alamadım. Gerçekte bir yıl kaybetmiş gibiyiz.
Bu kadar çabuk yayılan ölümcül bir virüs ile ilk defa karşılaştık. Geleceğimden kaygılıyım.

 

EMRE MEDiK

Pandemide online eğitime geçilmesi beni olumlu etkiledi. Çünkü önceki dönemlerde kaldığım derslerden, bu sistem sayesinde kolaylıkla geçtim. İstediğim bilgilere erişebilme olanağı sağladı. Ayrıca okulların kapatılmasından kaynaklanan boşlukta işe başlayıp, para kazanarak aileme yük olmaktan da kurtuldum.

 

CÜNEYT ÖNELGE
Online sistemde derslerimden verim alamadım. Aldığım eğitim – öğretim seviyesi düştü. Şu anki koşulda, derslere düzenli katılamadığım için mezun olduktan sonra birçok eksikle baş başa kalacağımı düşünüyorum.Yetkililer de bu dönemde virüsün yayılmasından korkup, üniversite sınavlarını ertelediler. Tatil beldelerinde insanların eğlenip, sosyal mesafeye dikkat etmemelerine göz yumdular. Demek ki gençlerimizin geleceği, paradan daha değersiz.

 

 

MiRAY ATEŞ

Online eğitim alışık olmadığımız bir şey. Bundan öğretmen, öğrenci hatta veliler etkilendi. Online ders ortamını oluşturmak için evde kendime bir alan açmam gerekti.
Bir an önce okula döneceğimiz günleri bekliyorum.

 

ELİF ÖZKIR

Eğitimimiz ne yazık ki yüz yüze değil. Bu durumdan kötü etkilendim. Derslerden eskisi gibi verim alamıyorum. Özellikle ilkokul öğrencileri için online eğitimde adaptasyon süreci daha zor. Dolayısıyla kendimi şanslı hissediyorum. Umarım kısa zamanda okullarımıza kavuşuruz.

 

CANKAT POLAT

Okulumda online eğitim için kurulan sistem altyapısı, tüm öğrencileri kaldıracak kapasitede değil. Dolayısıyla bu süreçte aksamalar yaşıyorum.
Okulların bu dönemdeki politikası yeterli eğitim vermek değil, yeterli puanı verip derslerden geçirmek oldu. Pandemiden önce de, daha az maliyetli olan online eğitime geçiş tartışmaları gündeme gelmişti. Bu sayede sistemin ne kadar yararlı veya yararsız olduğunu görmüş olduk.

 

MUHAMMED TELLİOĞLU

Eğitim sistemi bu virüsün en çok etkilediği alanlardan biri.
Özel eğitim kurumları bir ölçüde gerekli tedbirleri alıp eğitime devam edebilirken, devlete bağlı eğitim kurumları bu sorumluluğu almamak için eğitimi askıya aldı. Gerekli altyapıyı sağlamadıklarından dolayı da bir çok öğrenci mağdur edildi. Eğitime 10 aydır ara verilmesine rağmen hâlâ internetin olmadığı köyler mevcut. Söz konusu eksiklik bu süreçte tamamlanabilmeliydi.

Bu arada, pandemi süreci ile baş gösteren ekonomik sıkıntıdan en çok etkilenen öğrenciler oldu. Zaten KYK kredisi ile hayata 1 – 0 geriden başlamak zorunda kalan öğrenciler pandemi süreci ile birlikte daha fazla gelecek kaygısı duyar olduk.

Bu sürecinde bir çok özel sektörün kâr amacı güderek haksız kazanç elde etmiş olması da üzerine durulması gereken bir konu.

Özel sağlık sektörü düne kadar 450 TL gibi fahiş fiyatlarla Covid-19 testi yapmaktaydı. Sağlık bakanlığı her ne kadar buna dur diyip 250 TL tavan fiyat uygulaması getirse de aslında 250 TL’nin bile çok fazla bir miktar olduğu gözler önündedir.

 

Haber – Söyleşi: Ozan Murat

Beğen FAVORİ YORUM OKU
Bildir
0 Yorum
Inline Feedbacks
Tüm yorumları göster
0
Bu paylaşım hakkında düşüncelerinizi öğrenmek isteriz, lütfen bir yorum yapın.x
()
x